Teraz czytasz
SAŁATKA WIOSENNA

SAŁATKA WIOSENNA

Zima wreszcie za nami, nadchodzi wiosna a razem z nią duże ilości świeżych warzyw. Bazą dzisiejszej sałatki będą bogate w żelazo jaja ugotowane na twardo oraz rzodkiewka dzięki której wzmocnimy organizm po zimowym osłabieniu.

Czerwone główki rzodkiewki zawierają niewiele kalorii ale za to sporo witamin z grupy B, kwas pantotenowy oraz witaminę C. To również bogate źródło wapnia, fosforu, żelaza, potasu i magnezu. Kompleks witamin i minerałów zawartych w rzodkiewce powoduje, że jej spożywanie jest szczególnie korzystne dla włosów oraz dla obrazu krwi, gdyż połączenie żelaza, miedzi i manganu w jednym warzywie wpływa korzystnie na procesy krwiotwórcze w organizmie.

Czas przygotowania: 25 minut
Składniki (4-5 porcji)

200g ryżu
2 pęczki rzodkiewek
5 jaj ugotowanych na twardo
koperek lub rukola
kilka liści sałaty
2-3 łyżki oliwy z oliwek extra virgin
1 łyżka soku z cytryny
sól i pieprz do smaku
łyżka majonezu light

Przygotowanie

Ugotowane jaja obrać i pokroić w plasterki, podobnie jak dobrze opłukane rzodkiewki. Koperek pokroić najdrobniej jak tylko się da. Oliwę, majonez, sok z cytryny, sól i pieprz dokładnie wymieszać. Na dnie miski ułożyć liście sałaty, ugotowany ryż i posypać go krążkami rzodkiewki, rozłożyć cząstki jajek. Przed podaniem polać sosem, posypać koperkiem i delikatnie wymieszać składniki.

Wartości odżywcze

Zobacz także
Dietetyczne placki z tuńczykiem hewps.pl Dietetyczny Blog Kulinarny

Białko: 33g
Węglowodany: 154g
Tłuszcz: 36g
Kalorie: 1086 kcal

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Do góry