Teraz czytasz
Rozciąganie dolnych partii ciała po treningu

Rozciąganie dolnych partii ciała po treningu

Prawidłowo wykonana rozgrzewka to niestety bardzo rzadki widok na większości siłowni. Dwie minuty na rowerku, czasami kilka wymachów rękoma i przystępujemy do treningu. Ryzyko pojawienia się kontuzji – bardzo wysokie. Jeszcze gorzej wygląda kwestia rozciągania się po treningu. Myślę, że nie pomylę się zbyt dużo jeśli napiszę, że na siłowniach na które uczęszczam po treningu rozciąga się maksymalnie 5% ćwiczących. Nie będę też kłamał i przyznam, że sam nie zawsze się rozciągałem. Nie rozciągałem się po treningu aż do dnia, w którym podnosząc wcale nie zbyt ciężką hantlę „coś mi strzeliło” w kręgosłupie. Niesamowity ból, zimny pot, koniec treningu, środki przeciwbólowe, zepsuty długi majowy weekend, 3 dni w bezruchu i na koniec wizyta u kręgarza. Mógłbym sobie tego zaoszczędzić, gdybym tylko odpowiednio się rozciągał.

Zaraz po tym „wypadku” i wskazówkach od kręgarza wprowadziłem po każdym treningu obowiązkowe rozciąganie. Niedługo później szukając informacji w Internecie na ten temat trafiłem na filmik kolegi z forum SFD, który pokazywał na nim jak rozciąga się po każdym treningu (film nr 2). Uwierzcie mi, te kilka ćwiczeń wykonywanych po każdym treningu sprawiało mi – i do dziś sprawia – niesamowitą ulgę. Ośmielę się stwierdzić, że jest to najprzyjemniejszy element treningu. Ponadto jakiekolwiek bóle i przykurcze zniknęły bezpowrotnie a co więcej, wydaje mi się, że rozciąganie wpłynęło na poprawę techniki (i rekordy) w takich ćwiczeniach jak przysiady czy martwy ciąg.

Dziś dodatkowo trafiłem na film z serii Zapytaj Trenera (film nr 1), w którym Paweł Zontek pokazuje kolejne ćwiczenia na rozciąganie dolnych partii ciała. Te również od dziś włączam do potreningowe strechingu. Wy zróbcie to samo. Te 10-15 minut może pozwolić Wam zaoszczędzić sporo bólu w przyszłości ;-

Filmiki poniżej. Dodatkowo opis ćwiczeń z filmu nr 2 możecie znaleźć tutaj

Zobacz także
bezy



7 komentarzy
  • Rozciąganie jest bardzo ważne. Ja zwykle staram się po treningu poświęcić kilka minut na rozciąganie, ale różnie to wychodzi.

  • a ja właśnie jestem po treningu i rozciąganiu :D czuję się cudownie :D teraz tylko kąpiel i do ciepłego łózeczka :D wpis bardzo fajny, zresztą nie pierwszy raz to co ja tam gadam :D pozdrawiam :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Do góry