Teraz czytasz
5 sposobów na urozmaicenie Twojej owsianki

5 sposobów na urozmaicenie Twojej owsianki

Odżywiasz się zdrowo ale jesz codziennie to samo? Brakuje Ci pomysłów na ciekawe śniadanie? Poznaj 5 sposobów na urozmaicenie najważniejszego posiłku dnia. Użyj wyobraźni i ciekawych produktów. Świeżych owoców, przypraw, bakali i twórz oryginalne połączenia. Jagody goji, mleko kokosowe, nasiona chia i wiele innych sprawią, że rozpoczniesz dzień od smacznego, pożywnego ale przede wszystkim ciekawego posiłku.

Owsianka z jagodami goji i nasionami Chia

1. Z NASIONAMI CHIA I JAGODAMI GOJI
– 100g płatków orkiszowych
100ml mleka kokosowego Real Thai
– banan pocięty na kawałki
– łyżka nasion Chia
– łyżka jagód Goji
– cynamon

Niby standardowa owsianka ale uwierzcie mi, że mleko kokosowe, nasiona Chia i jagody goji potrafią tutaj, w połączeniu z pozostałymi składnikami stworzyć na prawdę ciekawy bukiet smaków :) Co więcej, nasiona Chia dodadzą każdemu siły na cały dzień!

Zapiekana owsianka szarlotka

2. ZAPIEKANA OWSIANKA SZARLOTKA
– 80g płatków orkiszowych
– 20g rodzynek
– 1 jajko
– 1 jabłko
– 20ml soku jabłkowego
– 1/4 łyżeczki Stewii
– 1/4 łyżeczki cynamonu

Całość mieszamy dokładnie w żaroodpornym naczyniu i pieczemy przez 20 minut pod przykryciem w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni. Gotowe :)

Granola

3. GRANOLA
– 200 g płatków orkiszowych
– 60 g migdałów
– 60 g wiórków kokosowych
– 60 g ziaren słonecznika
– 30 g sezamu łuskanego
– 100 g miodu
– 2 łyżki oleju kokosowego nierafinowanego z naszego sklepu
– cynamon

Po rozsypaniu równomiernie na blasze wszystkich składników, należy piec całość w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni, przez ok 30 minut, mieszając granolę co 10 minut. Po całkowitym ostygnięciu i wyschnięciu granolę należy przesypać do słoika lub innego pojemnika na produkty sypkie i stosować jako bazę lub jako dodatek do codziennej owsianki bądź musli.

Owsianka - Szarlotka

4. OWSIANKA – SZARLOTKA

– 100g płatków orkiszowych
– 100g jogurtu naturalnego
– 25g rodzynek
– 1 jabłko
– 20g waniliowej odżywki białkowej
– cynamon

Płatki, rodzynki, odżywkę waniliową, jogurt oraz cynamon mieszamy dokładnie razem. Połowę oczyszczonego jabłka ścieramy na tarce i dodajemy do jogurtu, natomiast z drugiej połowy wykrawamy plastry i układamy na wierzchu.

Banana Split

Zobacz także
śniadanie

5. BANANA SPLIT
– 1 banan
– 60g płatków orkiszowych
– 50g jogurtu greckiego
– 1 łyżka granoli
– 1 łyżka jagód goji
– 20g waniliowej odżywki białkowej
– ulubione świeże owoce,

Propozycja podania jak na zdjęciu. Chyba na tyle prosta, że nic więcej pisać nie trzeba ;-)


=
=

Wszystkie 5 pomysłów to nie są przepisy, których musicie się dokładnie trzymać. To tylko propozycje i próba pokazania, że codzienna owsianka naprawdę nie musi być nudna. Użyjcie wyobraźni i twórzcie oryginalne śniadania zamiast jeść codziennie papkę płatków z wodą lub mlekiem. Jeśli brakuje Wam w przepisach białka, dodajcie odżywki. Jeśli jest za mało węgli, dodajcie płatki ale nie ograniczajcie się tylko do owsianych. Płatki żytnie, orkiszowe, jęczmienne, quinoa, amarantus i wiele wiele innych. Twórzcie swoje musli, swoją granolę. O ile lepiej rozpocząć dzień od fajnego kolorowego śniadania, które nie jest takie samo jak 10 poprzednich :-)

Zdecydowaną większość składników użytych w przepisach powyżej możecie nabyć w sklepie hewps.pl, do czego Was serdecznie zapraszamy.

 

Image courtesy of [-Marcus-] / FreeDigitalPhotos.net

4 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Do góry