Teraz czytasz
JAK ZROBIĆ PASTĘ Z AWOKADO

JAK ZROBIĆ PASTĘ Z AWOKADO

Pasta z avocado - dietetyczne przepisy hewps.pl Blog Kulinarny

Awokado, zwane również owocem maślanym pochodzi z tropikalnych obszarów Ameryki Środkowej i Południowej. W Europie znane jest od XVII wieku. Bogatym źródłem składników odżywczych, cennym źródłem zdrowych tłuszczów a także owocem, którego miąższ wykorzystywany jest w kosmetyce. Awokado jest bogatym źródłem witamin A, E, C, D, witamin z grupy B, PP i K oraz potasu, wapnia i żelaza. Jest źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT), a zwłaszcza kwasu linolowego, linolenowego i oleinowego, które są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu i muszą być dostarczane z pożywieniem.

Faktem jest że, awokado to owoc o wysokiej kaloryczności (160 kcal/100g) ze względu na wysoką zawartością tłuszczu (15g/100g). Nie możemy jednak traktować jego kalorii zbyt demonicznie, wbrew pozorom owoc ten powinien być uwzględniany również wśród osób dbających o linię i liczących każdą kalorię. Avocado ma wiele zalet. Obniża poziom „złego” cholesterolu we krwi, będąc bogatym źródłem potasu pomaga regulować ciśnienie krwi i chroni przed udarem mózgu oraz chorobami serca, posiadając dużo luteiny pozytywnie wpływa na wzrok, działa również anty nowotworowo. Jak widać awokado niezwykle cenny i wartościowy owoc, dlatego warto czasem przymknąć oko na jego kaloryczność i przygotować z niego z pewnością bardzo zdrową potrawę, na przykład przedstawioną poniżej pastę, idealną do smarowania pieczywa, wafli ryżowych, bądź też do zjedzenia prosto z kamionki.

Czas przygotowania: 5 minut
Składniki

  • 1 dojrzałe awokado
  • sok z 1 cytryny
  • łyżka miodu

Przygotowanie

Przygotowanie pasty polega oczywiście na zmiksowaniu wszystkich składników. Obranego i pociętego na kawałki awokado, łyżki miodu i wyciśniętego z jednej cytryny soku. Wybierzcie dojrzałe awokado, pasta będzie smaczniejsza i będzie je łatwiej obrać i odłączyć pestkę. Do przygotowania pasty najlepiej użyć ręcznego blendera, miksując wszystko w kamionce przez 2-3 minuty. Dodatkowo, skórkę z awokado, do natarcia rąk mogą wykorzystać osoby z bardzo suchą cerą ale nie tylko.

Wartości odżywcze (dla 100g awokado)

Białko: 2g
Węglowodany: 9g (błonnik 7g, cukier 1g)
Tłuszcz: 15g (cholesterol 0mg)
Kalorie: 160 kcal (w tym 123 kcal z tłuszczów)

 

Jeden komentarz
  • Świetna pasta, smakuje trochę jak jabłko ale jest na prawdę pyszna! Dzięki za ten pomysł :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Do góry