Teraz czytasz
POLĘDWICZKI WIEPRZOWE Z QUINOA I SUSZONYMI POMIDORAMI

POLĘDWICZKI WIEPRZOWE Z QUINOA I SUSZONYMI POMIDORAMI

O quinoa czyli komosie ryżowej pojawił się już na naszym blogu osobny wpis, dlatego nie będę się rozpisywał o jej właściwościach tylko odeślę Was prosto do tego artykułu. Napiszę tylko, że jest to obecnie hit żywnościowy zaliczany do tzw. grupy super foods. Ta odmiana kaszy, nazywana również złotem Inków jest bardzo bogatym źródłem witamin i minerałów, ma przy tym bardzo niski indeks glikemiczny i przede wszystkim jest bardzo smaczna. Ponieważ jest produktem tak cennym postanowiłem go Wam nieco przybliżyć tym właśnie przepisem. Oprócz komosy, na główny ogień pójdą polędwiczki wieprzowe połączone z wyraźnymi smakami suszonych pomidorów, tymianku i czosnku.

Czas przygotowania: 30 minut
Składniki (2 porcje)

  • polędwiczka wieprzowa (ok. 400g)
  • pół szklanki suszonych pomidorów
  • 3 łyżki parmezanu
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 łyżki mielonych migdałów
  • 200g quinoa (komosa ryżowa) https://hewps.pl/84-komosa-ryzowa
  • sos sojowy
  • oliwa z oliwek
  • pieprz
  • 2 łyżeczki tymianku
  • 2 łyżeczki rozmarynu

Przygotowanie

Polędwiczki kroimy na 1,5 cm plastry i układamy w żaroodpornym naczyniu. Z oliwy z oliwek, 2 łyżek sosu sojowego, 1 ząbka czosnku i ziół oraz pieprzu przygotowujemy marynatę, którą zalewamy mięso. Suszone pomidory kroimy na bardzo drobne kawałki i po zmieszaniu z parmezanem oraz ząbkiem czosnku układamy warstwę na kawałkach mięsa. Jako ostatnią warstwę układamy zmielone migdały zmieszane z oliwą z oliwek. Całość pieczemy w przykrytym naczyniu w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni przez ok. 20 minut.

Zobacz także
quinoa

Wartości odżywcze

Białko: 136g
Węglowodany: 125g
Tłuszcze: 82g
Energia: 1824kcal

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Do góry