Teraz czytasz
Co jeść po treningu?

Co jeść po treningu?

posiłek potreningowy

O tym na jakich produktach należy bazować przygotowując posiłek przed treningowy dowiedzieliście się już jakiś czas temu. Dziś pokrótce opiszę Wam z kolei jak powinien wyglądać pełnowartościowy posiłek potreningowy. Dodatkowo, na co należy zwracać uwagę przy jego komponowaniu.

Posiłek potreningowy

Po ciężkim treningu na siłowni lub innym intensywnym wysiłku fizycznym należy przede wszystkim zadbać o to aby odbudować stracone zapasy glikogenu w naszym mięśniach. Jeśli nie zrobimy tego w odpowiednim momencie (max. do 2 godz po zakończeniu treningu), organizm zacznie korzystać z energii w postaci białek. Odbudowa glikogenu polega więc na dostarczeniu szybko przyswajalnych węglowodanów o odpowiednio wysokim Indeksie glikemicznym. W posiłku po treningu koniecznie znaleźć muszą się również białka. Po treningu nasz metabolizm jest na tyle przyspieszony, że zapotrzebowanie na ten składnik wzrasta nawet o połowę. Dobrze więc pamiętać aby na naszym talerzu znalazło się mięso z drobiu, wołowina, chude ryby lub jaja czy też nasiona strączkowe. Jeżeli właściwy posiłek po treningowy możecie spożyć dopiero po 2-3 godzinach po treningu, zaopatrzcie się w szejker z odżywką białkową i porcję węglowodanów w postaci rodzynek, daktyli czy też świeżego owocu, gruszki lub banana do spożycia bezpośrednio po wejściu do szatni.

Podsumowanie

Planowanie diety, posiłków przedtreningowych i zwracanie uwagi na posiłek potreningowy może wydawać się z początku bardzo trudne. W praktyce, przy odrobinie silnej woli, chęci i motywacji jest to do zrobienia. Wskazówek w tej kwestii możecie szukać w najchętniej czytanych postach na tym blogu, tj.:

Zobacz także
nawyków

1. Co jeść w szkole i w pracy i jak wreszcie ruszyć ze zdrową dietą
2. 5 przykładowych lunch boxów z ubiegłego tygodnia
3. Moje dzisiejsze menu #1
4. Jak wyglądał mój dzisiejszy jadłospis
5. Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne
6. Co jeść przed treningiem
7. 8 rad dla osób zaczynających przygodę z siłownią

6 komentarzy
  • A z czym połączyć proteiny w posiłku po treningowym będąc na Diecie Paleo? Warzywa, czy lepiej owoce?

  • Od wielu lat trenuję i przekonałem się na własnej skórze, że jeśli nie będzie się restrykcyjnie przestrzegać czasów posiłków przed i po treningu, możemy się pożegnać z efektami. Mam ten problem, że zwykle dojazd do domu + przygotowanie posiłku zajmuje mi z klubu więcej niż 2h i zwykle przygotowuję sobie zestaw jedzeniowy i zabieram ze sobą.

  • Właśnie szukałam informacji na ten temat odnośnie posiłków przed i po treningu no i znalazłam odpowiedź. Dzięki

  • Zgadzam się z przedmówcą: bez odpowiedniej diety na siłownię możemy chodzić tylko dla zabawy i dobrego samopoczucia ale nie dla efektów.

  • juz od kilku miesięcy sama jestem na diecie i wiem, że bardzo trzeba się jej pilnować, po prostu zmienić dotychczasowe podejście i styl zywienia, tylko wtedy będą efekty, poza tym sama się przekonałam że im więcej posiłków w ciągu dnia ale małych, tym zdecydowanie szybciej ta waga spada także o :) dzięki za wpis i pozdrawiam :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Do góry