Teraz czytasz
Co jeść przed treningiem?

Co jeść przed treningiem?

przed treningiem

Jak zapewne wiesz, w każdym sporcie odpowiednio dobrana dieta stanowi ok 70% sukcesu. Pozostałe 30% to trening i regeneracja. Najważniejszymi posiłkami w ciągu dnia są posiłki około treningowe. Przed treningiem i po treningu. Jeśli będziesz trenował nawet 6 dni w tygodniu, a nie zapewnisz organizmowi regeneracji i nie dostarczysz mu odpowiednich składników odżywczych, Twój wysiłek pójdzie na marne.

Posiłek przedtreningowy, bo o nim dzisiaj będzie mowa, powinniście spożyć maksymalnie na 2 godziny przed treningiem. U każdego będzie to inny okres czasu, znajdziecie go z pewnością metodą prób i błędów. Ja staram się rozpocząć trening po ok 45-60 minutach po zjedzeniu posiłku. Jeśli zdarzy mi się później, podczas treningu robię się głodny i nie potrafię odpowiednio skupić się na wykonywanych ćwiczeniach. Z kolei rozpoczęcie treningu zbyt wcześnie po zjedzeniu posiłku może powodować hipoglikemię i zbyt wczesne zmęczenie. Oczywiście jakość treningu nie zależy tylko od tego jednego posiłku. Znaczenie ma również to, jak odżywialiśmy się od samego rana lub nawet dzień wcześniej. Niemniej jednak dziś skupimy się tylko na posiłku przed treningowym.

Na co zwrócić uwagę przed treningiem?

Przed intensywnym wysiłkiem fizycznym warto zadbać o to, aby posiłek bogaty był w węglowodany o niskim indeksie glikemicznym. Dostarczenie takich produktów spowoduje stopniowy wzrost poziomu glukozy we krwi, a organizm będzie stopniowo otrzymywał energię, która starcza na cały czas trwania treningu. Równie ważnym składnikiem posiłku przed treningowego jest białko, z którego zbudowane jest 20% tkanki mięśniowej. Aby utrzymać masę mięśni i móc odbudowywać je po skończonych treningach, należy dostarczać organizmowi odpowiednią ilość tego składnika. Jeśli chodzi o zawartość tłuszczy w posiłku przed treningowym, szkoły są dwie. Jedna mówi o tym, aby z nich zrezygnować, ponieważ spowalniają metabolizm, druga wręcz przeciwnie zezwala na ich udział ze względu na pożądane podbicie kaloryczności spożywanego posiłku. Jeśli chcesz eksperymentować z tłuszczami przed treningiem obserwujcie swój organizm zaczynając raczej od oleju lnianego, oliwy z oliwek czy innych tłuszczy w tej postaci, unikając orzechów, migdałów itp.

Przykładowe posiłki przed treningiem:

1) makaron orkiszowy, pierś z indyka z warzywami + oliwa z oliwek
2) pełnoziarnisty chleb na zakwasie + grillowana pierś z kurczaka + sałata,pomidor,ogórek + olej lniany
3) „zielone spaghetti”

Jeśli trenujesz rano…

Dopracowanie posiłku przed treningowego jest jeszcze ważniejsze niż w przypadku treningu popołudniu, kiedy jesteś już po spożyciu przynajmniej kilku posiłków. Po przebudzeniu zmuszasz organizm do przejścia z trybu odpoczynku, gdzie zapotrzebowanie na energię było na bardzo niskim poziomie, w tryb dużej aktywności, podczas której zużycie energii gwałtownie rośnie. Wówczas śniadanie, czyli Twój posiłek przed treningowy powinno składać się zarówno z węglowodanów złożonych, jak i prostych (potrzebują ich mięśnie oraz wchodzący w stan aktywności mózg). Trening „na głodnego” spowolni metabolizm i sprawi, że zabraknie Ci energii podczas wykonywania ćwiczeń. Przykładowe posiłki przed treningowe na rano to między innymi:

Zobacz także
naleśniki

1) zalane ciepłą wodą płatki owsiane lub orkiszowe ze świeżymi owocami i porcją odżywki białkowej, najlepiej w postaci izolatu
2) ciemne pieczywo z pomidorem i ogórkiem oraz jajecznica 5 białek i dwóch żółtek
3) zmiksowane płatki owsiane z malinami, wiórkami kokosowymi i odżywką białkową

To byłoby chyba na tyle jeśli chodzi o podstawową wiedzę na temat posiłków przed treningowych. Nie podaję tu ilości poszczególnych produktów ale każdy z Was z pewnością jest w stanie dopasować je do swoich potrzeb. Jeśli macie jakieś pytanie, zadawajcie je w komentarzach. W najbliższym czasie pojawi się kolejny wpis, dotyczący posiłków po treningowych, na który już teraz zapraszam!

3 komentarze
  • Bez posiłku przed treningiem – ćwiczenie nie ma sensu. Ważne żeby był dobrze zbilansowany = tłuszcze, białko, węgle i jedziemy! :)))

  • szpinak jest konieczny przy diecie i treningu. polecam kopalnie dobrych lekkich przepisów Allevo Jedz I Chudnij na Facebooku

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Do góry