Teraz czytasz
Jak najskuteczniej uzupełnić niedobory magnezu

Jak najskuteczniej uzupełnić niedobory magnezu

magnezu

Ponieważ jesień zbliża się wielkimi krokami temat dzisiejszego artykułu z pewnością powinien zainteresować wielu z Was. Coraz krótsze dni, mniej słońca i więcej deszczu. Ogólnie rzecz ujmując – jesienna depresja – w okolicach października i listopada dopada wielu z nas.  Odczuwamy spadek formy, ogólne przygnębienie, senność i bóle głowy związane ze zmianą ciśnienia. Nie pomaga już zwiększenia ilości wypijanych kaw, a popołudniowe drzemki trwają nawet po 2-3 godziny. Wielu z nas sięga wówczas po różne suplementy, wśród których pierwszym wyborem przeważnie jest magnez. Niestety tabletki magnezu zakupione w aptece ze względu na niewielką zawartość tego pierwiastka oraz słabą wchłanialność przeważnie się tu nie sprawdzają.

Jak wybrać suplementy?

Sam wybór suplementacji jest właściwy. Magnez to pierwiastek zbawienny dla systemu nerwowego. Niesie on olbrzymie korzyści dla naszego zdrowia: redukuje stres, wycisza i uspokaja, wpływa na lepszy sen, poprawia jasność umysłu. Problem polega na tym, że magnez z tabletek niespecjalnie dobrze wchłania się z przewodu pokarmowego. Jeśli dodamy do tego spożywanie produktów przetworzonych oraz takich, które wypłukują magnez z organizmu lub zmniejszają jego wchłanianie np. kawa, cukier, leki, alkohol – robi się już naprawdę nieciekawie. W tym miejscu z pomocą przychodzą płatki chlorku magnezu.

Te bezbarwne, bezwonne płatki lub kryształy bardzo łatwo rozpływające się pod wpływem wilgoci są jedną z łatwo przyswajalnych form tego pierwiastka. Magnez  w tej postaci można zakupić w  sklepach z odczynnikami chemicznymi lub coraz częściej w sklepach ze zdrową żywnością. Pełna nazwa tego produktu to chlorek magnezu sześciowodny,  należy kupić jeden z trzech typów: CZDA (skrót od czysty do analiz ), farmaceutyczny lub spożywczy (należy unikać wersji magnezu określanego jako „techniczna”).

Jak suplementować chlorek magnezu?

Ponieważ chlorek magnezu najlepiej wchłania się przez skórę, warto zwrócić uwagę na trzy metody suplementacji tego pierwiastka:

  • relaksująca kąpiel w płatkach magnezu
  • oliwka magnezowa
  • krem magnezowy

Relaksująca kąpiel w płatkach magnezu polega na dodaniu do  wanny z ciepłą wodą 1-2 szklanek chlorku magnezu. Należy go dobrze rozpuścić i zażywać kąpieli relaksującej przez ok. 20 minut. Nie powinno się używać już dodatkowo ani płynu do kąpieli ani innych substancji namydlających. Kąpiele takie można stosować nawet codziennie. Ich pozytywne efekty możemy odczuć natychmiast. Spodziewajcie się prawdziwego odprężenia psychicznego i fizycznego oraz poprawę nastroju. Dzięki takim kąpielom szybko znikają zaburzenia snu, bóle mięśni oraz stawów. Poprawia się również jakość naszej skóry.

Olejek magnezowy. Przepis na wykonanie tego kosmetyku jest banalnie prosty. Należy ze sobą zmieszać pół szklanki płatków chlorku magnezu oraz pół szklanki wody destylowanej. Aby przedłużyć trwałość olejku należy wcześniej zagotować wodę. Mieszając ją z płatkami należy doprowadzić do całkowitego ich rozpuszczenia i po schłodzeniu przelać do szklanego pojemnika z dozownikiem. Powstały płyn będzie miał tłustą strukturę, dlatego można stosować go codziennie wcierając w skórę całego ciała. Pierwsze dawkowania mogą lekko podrażnić skórę dlatego dobrze rozcieńczać go wodą, dodawać do kąpieli lub spłukiwać po 30 minutach od zastosowania.

Zobacz także
żelazo

Krem magnezowy

Składniki potrzebne do przygotowania kremu magnezowego :

  • 150ml chlorku magnezu /czda/
  • 25ml gorącej wody
  • 200ml masła kakaowego albo masła shea, albo oleju kokosowego
  • 50ml oleju roślinnego
  • 25ml lanoliny
  • 50ml wosku pszczelego

Wykonanie

Podobnie jak podczas przygotowania olejku, płatki magnezu należy dokładnie rozpuścić we wodzie, jednak tym razem stosując o wiele mniej wody (25ml). Otrzymamy bardzo gęstą oliwę magnezową. W osobnej szklance umieść wszystkie pozostałe składniki i umieść szklankę w gorącej wodzie. Po rozpuszczeniu wszystkich składników wymieszaj je dokładnie i odstaw do ostygnięcia. Zmieszaj wszystkie składniki ze sobą i ubijaj podobnie jak przy ubijaniu białek jaj aż do uzyskania konsystencji kremu. Przełóż otrzymany krem do słoika i odstaw w ciepłe miejsce. Krem powinien stygnąć wolno aby się zbytnio nie rozwarstwić.

    Wszystkie trzy opisane wyżej sposoby na wykorzystanie płatków magnezu znajdują swoje zastosowanie przy niedoborach magnezu które najczęściej objawiają się:

    • zwiększeniem pobudliwości nerwowo-mięśniowej oraz osłabieniem i nieprawidłowościami pracy serca, czego efektem są drgania jednej z powiek, czy też częściowo górnych warg
    • bolesnym skurczem łydek
    • uczuciem odrętwienia i mrowienia w kończynach
    • wzmożonym wypadaniem włosów
    • łamaniem się paznokci
    • rozdrażnieniem, lękami, stanem zagubienia
    • zespołem niespokojnych nóg
    • zaburzeniami depresyjnymi
    • trudnościami w koncentracji
    • zaburzeniami snu,
    • bólami głowy, mdłościami, migreną, zawrotami głowy
    • kołataniem serca.
    Jeden komentarz
    • Jako farmaceutka muszę stanąć w obronie aptecznych prparatów magnzowych. Wybierajmy przede wszystkim LEKI, zawierające postaci chemiczne magnezu o doskonałej wchłanialności i biodostępności (cytryniany, mleczany magnezu), a nie szemranej jakości suplementy diety. Takie preparaty ze względu na swój status rejestracyjny i wymagane z tego tytułu badania potwierdzające jakość i skuteczność trapeutyczną, na pewno zaoszczędzą nam rozczarowania. Mogę z marszu wymienić co najmniej 5 takich preparatów, nie chcę jednak być posądzana o kryptoreklamę ;) Pozdrawiam

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Do góry